Tue29042025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση Στ. Κοντονή και Ι. Συναδινού με Ε.Ο.Κ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Αθήνα, 19 Μαΐου 2015


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Σταύρος Κοντονής είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Γιώργο Βασιλακόπουλο και τον γενικό γραμματέα Παναγιώτη Τσαγκρώνη, για θέματα που αφορούν τον χώρο του μπάσκετ.
Στη συνάντηση ήταν παρών και ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, Ιούλιος Συναδινός.

Ο Στ. Κοντονής για την ΚΑΕ Ολυμπιακός

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Σταύρος Κοντονής έδωσε το «παρών» στον τελικό του φάιναλ φορ της Ευρωλίγκας και παρακολούθησε από κοντά την προσπάθεια του Ολυμπιακού.
 
Ο κ. Κοντονής, ο οποίος ταξίδεψε στη Μαδρίτη με δικά του έξοδα, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο λίγο πριν αναχωρήσει για την Αθήνα, είπε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Παρακολούθησα από κοντά την προσπάθεια του Ολυμπιακού στον τελικό, ο οποίος δεν κατάφερε να κατακτήσει το ευρωπαϊκό κύπελλο, όμως η επιτυχία του είναι μεγάλη. Του αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική πορεία του αλλά και την παρουσία του στον τελικό της διοργάνωσης. Επίσης δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην υποδειγματική παρουσία των φιλάθλων. Ήταν πολύ θετικό ότι Έλληνες, Ισπανοί, Τούρκοι, Ρώσοι  παρακολούθησαν δίπλα-δίπλα τον τελικό και όχι μόνο δεν έγινε το παραμικρό, αλλά όλοι χάρηκαν αυτή τη γιορτή».

Την επόμενη εβδομάδα ο Υφυπουργός θα δεχτεί στο γραφείο του την ομάδα του Ολυμπιακού καθώς και τη διοίκησή της.

Ανακοίνωση ΓΓΑ για τις ενέργειες ουσιαστικής αναβάθμισης του ΕΣΚΑΝ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 15 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός, με ανακοίνωσή του ενημερώνει για τις ενέργειες που γίνονται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση του ΕΣΚΑΝ, στο πλαίσιο των οποίων ξεκίνησαν και οι διαδικασίες για την εναρμόνιση της ελληνικής αθλητικής νομοθεσίας με τις διατάξεις του νέου παγκόσμιου κώδικα του WADA.

 «Μία από τις βασικές αρχές της ηγεσίας του αθλητισμού είναι η αυστηρή εφαρμογή της πολιτικής -αντιντόπινγκ.
Ενόψει των Ευρωπαϊκών Αγώνων Μπακού 2015, της Προολυμπιακής χρονιάς και των Ολυμπιακών Αγώνων 2016 στο Ρίο, η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία  του Εθνικού Συμβουλίου Καταπολέμησης Ντόπινγκ αποτελεί όρο που θα διασφαλίσει τις αξίες, την υπόσταση του ελληνικού αθλητισμού και θα ανακτήσει τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας.
Αλγεινή εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός ότι ως «σωτήρες» του ΕΣΚΑΝ εμφανίζονται αυτοί που από θέση πολιτικής ευθύνης το είχαν καταδικάσει σε αχρηστία, ακόμα και ορισμένοι που είναι οικονομικά ασυνεπείς απέναντί του.
Δηλαδή, φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης.
Η προηγούμενη αθλητική ηγεσία της Ν.Δ. επί ένα και πλέον έτος παρέμενε ΑΔΡΑΝΗΣ, κωφεύοντας στις διαρκείς οχλήσεις (έγγραφες και τηλεφωνικές) τόσο του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ (WADA) όσο και του ΕΣΚΑΝ, στο αίτημα εναρμόνισης της ελληνικής αθλητικής νομοθεσίας με τις διατάξεις του νέου παγκόσμιου κώδικα.
Επιπλέον, η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το ΕΣΚΑΝ «νεκρό» χωρίς ετήσιο προϋπολογισμό (με 50 χιλ. ευρώ για όλο το 2015). Με ληγμένη πιστοποίηση του σώματος δειγματοληπτών. Χωρίς ποτέ να έχει συγκροτηθεί, με Υπουργική Απόφαση, το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΣΚΑΝ. Με άδειες αποθήκες αναλώσιμων υλικών. Με μεγάλα χρέη στους δειγματολήπτες από τους αθλητικούς φορείς, τις επαγγελματικές ενώσεις (ΕΣΑΠ, ΦΟΥΤΜΠΟΛ ΛΙΓΚ), τις Εθνικές Αθλητικές Ομοσπονδίες και την Ε.Ο.Ε.
Χωρίς καν να υπάρχει μηχανισμός λογιστικού ελέγχου των οφειλομένων στην ΓΓΑ.

Η σημερινή αθλητική ηγεσία μέσα σε 2 μήνες έχει δώσει κατευθύνσεις και εντείνει τις ενέργειες για:
1. Επεξεργασία του παγκόσμιου Κώδικα Αντιντόπινγκ και έγκαιρη εναρμόνιση με την αθλητική νομοθεσία της χώρας.
2. Αυστηρή παρακολούθηση των χρεών και ρύθμισή τους προς είσπραξη. Ήδη νομοθετήθηκε η υποχρέωση των ΠΑΕ, ΚΑΕ και ΤΑΑ να προσκομίζουν βεβαίωση περί μη οφειλής στο ΕΣΚΑΝ προκειμένου να αδειοδοτηθούν.
3. Έναρξη διαδικασίας για προκήρυξη ενδιαφέροντος και για επανασύσταση του σώματος των δειγματοληπτών και επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας του σώματος.
4. Συγκρότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου.
5. Αιτήθηκε επιπλέον πόσο χρηματοδότησης στις 200 χιλ. για το 2015 και ήδη παραγγέλθηκαν τα αναγκαία αναλώσιμα για τους επομένους μήνες.
      
      Η πολιτεία στέκεται αρωγός στην ουσιαστική αναβάθμιση του ΕΣΚΑΝ και ήδη υλοποιεί ό,τι αμέλησαν με χαρακτηριστικό τρόπο να πράξουν οι προηγούμενοι κυβερνώντες.
      
    

Χαιρετισμός Στ. Κοντονή στην τελετή ονοματοδοσίας του αεροδρομίου Κεφαλονιάς σε Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς "Άννα Πολλάτου"

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 17 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χαιρετισμός του Υφυπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Σταύρου Κοντονή στην τελετή ονοματοδοσίας του αεροδρομίου Κεφαλονιάς σε Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου» σε ένδειξη σεβασμού στη μνήμη της Ολυμπιονίκου Άννας Πολλάτου.

«Κυρίες και κύριοι,
Σας δηλώνω με πλήρη συνείδηση ότι στη σημερινή τελετή εμφορούμαι από έντονα συναισθήματα, οδύνης και λύπης. Η συνειδητοποίηση της τραγικής απώλειας της Άννας Πολλάτου μου δημιουργεί την αίσθηση μιας ανοιχτής πληγής, τη διαρκή διερώτηση για το αδικαιολόγητο και δυσαναπλήρωτο της απουσίας. Από την άλλη, όμως αν και δεν μετριάζεται η θλίψη, ούτε καταλαγιάζει το αίσθημα της βασανιστικής απώλειας, η είδηση ότι οι πολίτες της Κεφαλονιάς, μέσω της Δημοτικής τους Αρχής αποφάσισαν να μετονομάσουν το αεροδρόμιο προς τιμή της εκλιπούσης, δημιουργεί μια παρακαταθήκη ελπίδας για την χώρα μας, ανοίγει ένα παράθυρο αισιοδοξίας. Είμαι πεπεισμένος ότι η απόφαση δεν είναι μια τυπική, γραφειοκρατική απότιση τιμής, μια υποχρέωση στο πλαίσιο ενός άγραφου πρωτοκόλλου, καθοδηγούμενη από μια ψυχρή υπενθύμιση στο ημερολόγιο για το ετήσιο μνημόσυνο της Άννας. Αντίθετα, υπαγορεύεται από την παρακαταθήκη των αξιών και των ιδανικών που πρέσβευε στη σύντομη, δυστυχώς, ζωή της. Η επιμονή, η αφοσίωση, η πίστη, η συνεργασία, η αλληλεγγύη ήταν τα αθλητικά της εφόδια που συνεπικουρούμενα από έναν προσηνή, ζεστό και ευαίσθητο χαρακτήρα συνετέλεσαν ώστε η Άννα να γίνει γνωστή σε όλον τον κόσμο. Φρονώ ότι η συμπύκνωση των παραπάνω ιδιοτήτων δεν θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλο αποτέλεσμα από την επιτυχία και την καθολική αποδοχή: γιατί τα αληθινά παραδείγματα δεν γνωρίζουν από περιορισμούς εποχής, χώρας, φυλής, ηλικίας και φύλου. Απλώς, με την παρουσία τους λειτουργούν ως φάροι ελπίδας, δημιουργούν παντοτινά πρότυπα, επεκτείνουν τα όρια του εφικτού και του ανθρώπινου. Κλείνοντας, θέλω να απευθυνθώ στους οικείους της που δεν περιορίζονται μόνο σε αυτούς που είχαν σχέση αίματος ή αγχιστείας με την Άννα. Η σημερινή τελετή, όσο κι αν το βάρος της θλίψης είναι ασήκωτο, δείχνει ότι η υστεροφημία της, η απήχηση της ίδιας και των αξιών της, η εκτίμηση, η παραδοχή και η αγάπη της ελληνικής κοινωνίας μπορούν να λειτουργήσουν ως παυσίλυπα για τον αδόκητο χαμό της Άννας».

Ομιλία Στ. Κοντονή στην ημερίδα του ΠΣΑΤ για τη βία

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12 Μαΐου 2015


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Σταύρος Κοντονής παρευρέθηκε στην Ημερίδα με θέμα: «Η πρόληψη και αντιμετώπιση της οπαδικής βίας - Η ευρωπαϊκή εμπειρία», την οποία συνδιοργάνωσαν ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ), το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Στην ομιλία του ο κ. Κοντονής ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Είναι ευτυχής σύμπτωση, ότι η σημερινή συζήτηση γίνεται λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νέου νόμου που ήρθε να αντιμετωπίσει επείγοντα ζητήματα κατά της βίας. Αυτή την περίοδο που διανύουμε, όσον αφορά τα αθλητικά γεγονότα, δεν είναι μόνο τα θέματα εμπορευματοποίησης του αθλητισμού και ειδικότερα του επαγγελματικού, αλλά και μία βίαιη παρέμβαση οικονομικών παραμέτρων και παραγόντων. Όπως για παράδειγμα το φαινόμενο των στημένων αγώνων. Είναι επίσης η οργάνωση, επ΄ αμοιβή τις περισσότερες φορές, ομάδων φιλάθλων, όπως το περιέγραψε με σαφήνεια και ο κ. Πανούσης, οι οποίοι αν και νομίζουν ότι δίνουν μια… μάχη με έναν ακραίο τρόπο υπέρ της ομάδας και της φανέλας, δίνουν μια… μάχη υπεράσπισης των οικονομικών συμφερόντων των ιδιοκτητών των ομάδων.

Μου κάνει τρομερή εντύπωση, πώς υπάρχουν συμπολίτες μας οι οποίοι στρατεύονται και δεν αντιλαμβάνονται ότι πίσω από οποιαδήποτε συμπάθεια στην ομάδα, όχι μόνο υποκρίνονται, αλλά υπερασπίζονται τα οικονομικά συμφέροντα των ιδιοκτητών των ομάδων. Και μάλιστα όλοι αυτοί που επιτίθενται, το κάνουν ακριβώς για να μην εφαρμόζεται ο νόμος. Αυτό που είναι όρος και προϋπόθεση συνολικής συνύπαρξης, πρέπει να μπει υπό αμφισβήτηση. Υπάρχει παράλληλα από ομάδα φιλάθλων, δηλαδή ένα τμήμα της κοινωνίας η οποία απαιτεί να μην εφαρμόζεται ο νόμος και αντ’ αυτού να λειτουργεί υπέρ ισχυρών οικονομικών παραγόντων. Αυτό είναι όνειδος για την έννομη τάξη της χώρας για μια οργανωμένη κοινωνία ή ένα κράτος δικαίου.

Η κυβέρνηση με την ανάληψη των καθηκόντων της, βρέθηκε μπροστά σε ένα κύμα βίας το οποίο ήταν ακραίο, οργανωμένο και είχε και συνέχεια. Αυτό μας ανάγκασε να πάρουμε τα πρώτα μέτρα, τα οποία ήταν προληπτικά. Τη διακοπή του πρωταθλήματος για μία αγωνιστική και στη συνέχεια τη διεξαγωγή δύο αγωνιστικών, κεκλεισμένων των θυρών, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Αμέσως μετά ακολούθησε η προσπάθεια νομοθέτησης. Θα μιλήσω για τρία σημεία τα οποία είναι πολύ χρήσιμα σε αυτό το νομοσχέδιο.

Το πρώτο είναι η επιβολή από πλευράς του κράτους, διοικητικών προστίμων και ποινών. Θα ήθελα να πω ότι μου είχε κάνει εντύπωση, ως μέλος της κυβέρνησης, ότι όταν διερευνήσαμε το νομοθετικό πλαίσιο για να επέμβουμε, στηλιτεύοντας τέτοια φαινόμενα και κάνοντας σαφή την πρόθεση του κράτους να φέρει ενώπιον των ευθυνών τους, πρώτα και κύρια τις ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρίες αλλά και όλες τις αθλητικές ανώνυμες εταιρίες, βρεθήκαμε σε ένα κενό. Τέτοιο πράγμα δεν υπήρχε. Σε επιβολή διοικητικών προστίμων δεν μπορούσε να προχωρήσει κανένας κρατικός και διοικητικός φορέας. Και θεσμοθετήσαμε κάτι τέτοιο για να γνωρίζουν όλοι από δω και πέρα, ότι δεν θα έχουν να κάνουν μόνο με την πειθαρχική δικαιοδοσία των διοργανωτριών αρχών, ή την ποινική εμπλοκή, σε περιπτώσεις παραβάσεων του ποινικού νόμου, αλλά θα έχουν να κάνουν με την άμεση επιβολή διοικητικών προστίμων για την πάταξη αυτών των φαινομένων και τον καταλογισμών ευθυνών εκεί που πρέπει.

Το δεύτερο είναι η εμπλοκή πλέον τακτικών δικαστών στην απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης. Επί περίπου μία δεκαετία, οι φορείς του ποδοσφαίρου οργάνωσαν την πειθαρχική απονομή δικαιοσύνης με έναν τρόπο ο οποίος θα μπορούσε να είναι εξαιρετικός, πλην όμως αποδείχθηκε στην πράξη, ότι ήταν από τους χειρότερους που θα μπορούσε να υπάρξουν. Και το λέω αυτό, διότι δεν θεωρώ ότι είναι τυχαίο, πώς οι πρώτοι οι οποίοι έλαβαν κλήση σε απολογία για κακουργηματικές πράξεις από τον αρμόδιο ειδικό ανακριτή, ήταν ακριβώς αυτά τα μέλη που συγκροτούσαν τα πειθαρχικά συμβούλια και που προφανώς σε αυτό το στάδιο της ποινικής διαδικασίας διακριβώνεται, ότι υπάρχουν σοβαρές ευθύνες. Επομένως αν το κράτος και η κυβέρνηση βλέπει ότι υπάρχει μια παθογένεια, τι θα πρέπει να κάνει; Να κλείσει τα μάτια και να σταυρώσει τα χέρια; ή να επέμβει με το μοναδικό τρόπο που μπορεί, που δεν είναι άλλος από τη νομοθετική διαδικασία;

Το τρίτο ζήτημα για το οποίο έχει… χυθεί πολύ μελάνι, είναι το θέμα του αυτοδιοίκητου. Η ελληνική έννομη τάξη, αναγνωρίζει το αυτοδιοίκητο σε πληθώρα θεσμών στη χώρα, οι οποίοι μπορεί να είναι κρατικοί θεσμοί, όπως είναι τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, αλλά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Πουθενά όμως η ελληνική έννομη τάξη και ιδίως στον αθλητισμό, δεν αναγνωρίζει καθεστώς αυτονομίας. Το άρθρο 16 παρ. 9 του Συντάγματος ορίζει ότι, ο αθλητισμός εποπτεύεται και ελέγχεται από το κράτος. Δεν λέει το Σύνταγμά μας, εξαιρουμένου του ποδοσφαίρου. Επομένως αν θέλουμε να είμαστε ελαχίστως συνεπείς με τις συνταγματικές διατάξεις θα πρέπει να νομοθετούμε κατά τον τρόπο που μας υποδεικνύεται από το Σύνταγμα. Δυστυχώς τα τελευταία εννέα χρόνια υπήρχε ένα καθεστώς αυτονομίας, όπως ακριβώς περιγραφόταν στο νόμο του 2006, το οποίο επέτρεπε μια κατάσταση ασυδοσίας και ανέλεγκτου, υπέρ της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. Αυτό το καθεστώς με την ψήφιση του νόμου τελείωσε. Η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία επανέρχεται σε ένα καθεστώς κανονικότητας και αυτοδιοίκητου, το οποίο η ελληνική κυβέρνηση θα σεβαστεί απολύτως, ασκώντας με τα όργανα τα οποία προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία όλες εκείνες τις πράξεις ελέγχου, υπέρ της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισονομίας.

Δεν θα επεκταθώ στις άλλες διατάξεις του νόμου. Θα αναφερθώ μόνο στο θέμα των διοικητικών προστίμων, τα οποία μπορεί να επιβληθούν με τη σύμπραξη δύο υπουργών της κυβέρνησης εις βάρος ιδιοκτητών αθλητικών μέσων ενημέρωσης. Και για το οποίο ζήτημα έγινε εκτεταμένος διάλογος. Κατά πρώτον η κυβέρνηση έλαβε σοβαρά υπόψη τις θέσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των δημοσιογράφων, τα οποία ζήτησαν να διευκρινιστεί απολύτως ότι αυτά τα διοικητικά πρόστιμα, επιβάλλονται εις βάρος ιδιοκτητών και όχι δημοσιογράφων. Αυτό συμπεριελήφθη με ρητό τρόπο στο νόμο, οπότε δεν μπορεί να γίνει λόγος για λογοκρισία. Εδώ όμως πρέπει να είμαστε περισσότερο ειλικρινείς. Υπάρχει ένα κομμάτι του οπαδικού Τύπου, έντυπου ή ηλεκτρονικού, το οποίο παράγει πρωτογενώς βία. Υπάρχουν πρωτοσέλιδα, ή άρθρα τα οποία κατά τη γνώμη μου, συνιστούν πρόσκληση σε αξιόποινες πράξεις και διοχετεύουν ένα δηλητήριο μισαλλοδοξίας και αλληλοεξόντωσης, ιδίως στους νέους ανθρώπους οι οποίοι είναι οι αναγνώστες αυτών των μέσων. Θέλω να πω ότι όσον αφορά την κυβέρνηση, δεν πρόκειται να στραφούμε εναντίον ουδενός, ό,τι και να γραφτεί εναντίον μας.
Θέλω να λάβετε σοβαρά υπόψη σας το ότι μέτρα που παίρνει η Κυβέρνηση που κορμό έχει την αριστερά, η οποία έχει υποστεί τα πάνδεινα όσον αφορά τον πειθαναγκασμό σε ιδέες και απόψεις και τις κατασταλτικές λειτουργίες μηχανισμών του κράτους, όσον αφορά τις απόψεις και την έκφραση των ιδεών της, δεν πρόκειται να ακολουθήσει τέτοιες πρακτικές, ακριβώς διότι τις έχει υποστεί. Μη φοβόσαστε λοιπόν λογοκρισία. Η λογοκρισία είναι κάτι που έρχεται σε σύγκρουση με το αξιακό φορτίο της ίδιας της αριστεράς.

Τελειώνοντας θέλω να πω ότι το πρόβλημα της βίας και το πρόβλημα του χουλιγκανισμού όπως πολύ σωστά ανέπτυξε ο συνάδελφος Γιάννης Πανούσης δεν είναι ένα ελληνικό πρόβλημα, αλλά ευρωπαϊκό. Και επειδή τελευταία αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας έτσι όπως έχουν οξυνθεί και έχουν αναδειχθεί είναι και ευρωπαϊκά προβλήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας που η Κυβέρνηση κυρίως μιλάει, είναι και ευρωπαϊκό. Έτσι και το πρόβλημα της αντιμετώπισης της βίας χρειάζεται ευρωπαϊκές πολιτικές. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές έχουν δυσκολία και θα πρέπει να αναπτυχθούν και για την πάταξη αυτοτελώς του προβλήματος της βίας αλλά και για τις σχέσεις που θα έχει Κομισιόν η Ε.Ε. και οι Εθνικές Κυβερνήσεις με τις διεθνείς ομοσπονδίες τη ΦΙΦΑ και την ΟΥΕΦΑ. Πρέπει να υπάρξει ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο συνεργασίας.
Αυτό το θέμα θα τεθεί από τη μεριά της Κυβέρνησης στη σύνοδο Υπουργών Αθλητισμού στις 18 και 19 του μηνός διότι θεωρούμε ότι είναι πρώτη προτεραιότητα. Τώρα προτεραιότητα μας είναι να λυθεί και να αρχίσει επιτέλους μια συζήτηση με τις διεθνείς ομοσπονδίες σε ένα πλαίσιο κανόνων, υποχρεώσεων και δικαιωμάτων.

Διαλαμβάνονται σήμερα στον Τύπο πληροφορίες, ότι επίκειται αντίδραση αύριο από τις διεθνείς ομοσπονδίες στο νομοσχέδιο το οποίο ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και μάλιστα με διευρυμένη πλειοψηφία. Θέλω να πω ότι η Κυβέρνηση εξάντλησε όλα τα περιθώρια διαλόγου και συνεννόησης με τις διεθνείς ομοσπονδίες και μια ενδεχομένως, δεν το ξέρουμε, τελεσιγραφικού τύπου παρέμβαση σχετικά με το νομοθέτημα το οποίο κυρίαρχα η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε, αποτελεί μια προβληματική εξέλιξη σε έναν καλό και εποικοδομητικό διάλογο τον οποίο είχαμε εγκαινιάσει και είχαμε προχωρήσει. Θεωρώ ότι αυτά τα προβλήματα και οι διαφορές που ενδεχομένως να υπάρχουν δεν μπορούν να λύνονται με τελεσιγραφικού τύπου παρεμβάσεις από τη μία ή την άλλη πλευρά.
Χρειάζεται διάλογος και χρειάζεται και η κατανόηση όλων των πτυχών και κυρίως των νομοθετικών ορίων που ο κάθε λαός μέσω του Συντάγματος και της κείμενης νομοθεσίας έχει εγκαινιάσει. Έτσι για να λέμε ότι επιβραβεύεται και επιβεβαιώνεται και η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας. Όπως η ΟΥΕΦΑ και η ΦΙΦΑ έχουν ένα καταστατικό που το σέβονται και το σεβόμαστε και εμείς και πρέπει να το τηρούν, άλλο τόσο και το ελληνικό κράτος και η ελληνική πολιτεία έχει ένα Σύνταγμα και μία κείμενη νομοθεσία, την οποία πρέπει να σέβονται και να λαμβάνουν υπόψη τους όλοι.

Τις τελευταίες μέρες έχουμε διαπιστώσει και μη θέλοντας να… ρίξουμε λάδι στη φωτιά, ότι εγχώριοι παράγοντες του ποδοσφαίρου έχουν λειτουργήσει όχι προς επιβεβαίωση της προσπάθειας της Κυβέρνησης, να υπάρξει δηλαδή ένα πλαίσιο συνεννόησης με τις διεθνείς ομοσπονδίες και παραμονή των ελληνικών ομάδων στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Παρεμβαίνουν ακριβώς στην αντίθετη περίπτωση, εγχώριοι παράγοντες του ελληνικού ποδοσφαίρου για να υπάρξει αποβολή των ελληνικών ομάδων. Θέλω να τους πω με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ότι εάν συμβεί το παραμικρό προς αυτή την κατεύθυνση την οποία επικινδύνως ακολουθούν, οι πρώτοι οι οποίοι θα έχουν να υποστούν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους θα είναι οι ίδιοι, γιατί πλέον θα συζητούν με την ελληνική κυβέρνηση χωρίς τη διεθνή προστασία. Και αυτό ας το καταλάβουν έστω και τη δωδεκάτη».

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ,ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

dhmofilh Themata1

ΥΠΟΔΟΜΗ ΓΕΩΧΩΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

dark blue el 1

OPEN DATA

bottom

aigides GGA

ΣΕΠ

APOGRAFI

 

Χάρτης Ιστοτόπου

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ