Thu01052025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Λ. Αυγενάκης:«Με την ψήφιση του νομοσχεδίου ανοίγουν νέοι ορίζοντες, οι οποίοι θα διαμορφώσουν τις εξελίξεις στον ελληνικό αθλητισμό της επόμενης δεκαετίας και σ’ αυτή τη νέα εποχή παγκοσμίως οφείλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές και όχι παρατηρητές"

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 9 Μαρτίου 2022
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
Τις πολιτικές που θεμελιώνουν ένα νέο, πιο ασφαλές και πιο συμπαγές τοπίο, σε ό,τι αφορά τη βία με οπαδικό περιεχόμενο και επιπλέον οδηγούν τον αθλητισμό σε νέα και φωτεινά μονοπάτια, ρυθμίζοντας καινοτόμα και ρηξικέλευθα ζητήματα, που έως τώρα δεν είχαν τύχει θεσμικής αντιμετώπισης, ανέφερε στη Βουλή ο Υφυπουργός Αθλητισμού
 
 
 
Πολιτικές, που «θεμελιώνουν ένα νέο τοπίο, πιο ασφαλές και πιο συμπαγές, σε ό,τι αφορά τη βία με οπαδικό περιεχόμενο, αλλά και οδηγούν επιπλέον τον αθλητισμό σε νέα και φωτεινά μονοπάτια, ρυθμίζοντας καινοτόμα και ρηξικέλευθα ζητήματα, που έως τώρα δεν είχαν τύχει θεσμικής αντιμετώπισης» εφαρμόζει το αθλητικό σχέδιο νόμου, το 6ο της αθλητικής μεταρρύθμισης, όπως τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
 
«Θωρακίζουμε το θεσμικό οπλοστάσιο απέναντι σε πράξεις οπαδικής βίας, παρέχουμε τα θεσμικά εργαλεία για την πιο αυστηρή και πιο αποτελεσματική εφαρμογή προγενέστερων ρυθμίσεων για τις Λέσχες Φιλάθλων, για το πλαίσιο ποινών και για τα διοικητικά μέτρα κατά της βίας. Σκοπός είναι η εξάλειψη της οπαδικής βίας, εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων και θέλουμε να αναδείξουμε τον υγιή ρόλο των Λεσχών Φιλάθλων ως υποστηρικτών του ασφαλούς και ποιοτικού αθλητισμού» υπογράμμισε ο Υφυπουργός Αθλητισμού, αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου «Μέτρα αντιμετώπισης της οπαδικής βίας, ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λεσχών φιλάθλων, αθλητικός εθελοντισμός, πνευματικός αθλητισμός, ηλεκτρονικός αθλητισμός (e-sports), εργασιακός αθλητισμός, άλλες διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της αθλητικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις» και επισήμανε: 
 
«Παράλληλα, διαμορφώνουμε το μέλλον του αθλητισμού ρυθμίζοντας πεδία που μέχρι τώρα παρέμεναν στη θεσμική αφάνεια και αναγνωρίζοντας νέα πεδία και τη δυναμική του τομέα αθλητισμού, όπως:
* Αθλητικού Εθελοντισμός
* Πνευματικού Αθλητισμός
* Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports) 
* Εργασιακός Αθλητισμός».
 
Ο κ. Αυγενάκης υποστήριξε ότι «το σχέδιο νόμου ανοίγει νέα μονοπάτια στον αθλητισμό. Αποκαθιστά ζητήματα, που έπρεπε χρόνια να είχαν ρυθμιστεί, αντιμετωπίζει κοινωνικά φαινόμενα στη ρίζα τους και χαράσσει νέους, ελπιδοφόρους δρόμους. 
Μέσα από την πολύμηνη διαβούλευση με φορείς, μέσα από τις νέες συνεργασίες που αναπτύχθηκαν σε αυτή την ωραία διαδρομή της προετοιμασίας του νομοσχεδίου και με σύμμαχο την αθλητική οικογένεια, η οποία έχει σταθεί πολύτιμος σύμμαχος στην αθλητική μας μεταρρύθμιση, είμαι βέβαιος πως με την ψήφισή του ανοίγουν νέοι ορίζοντες, οι οποίοι θα διαμορφώσουν τις εξελίξεις στον ελληνικό αθλητισμό της επόμενης δεκαετίας. Στη νέα εποχή του αθλητισμού που απλώνεται, οφείλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές και όχι απλοί παρατηρητές».
 
Ολόκληρη η ομιλία του Υφυπουργού Αθλητισμού:
 
«Η σημερινή ημέρα έρχεται να ολοκληρώσει μια πολύ παραγωγική εβδομάδα για το Υφυπουργείο Αθλητισμού στο νομοθετικό πεδίο. Μια εβδομάδα, πλούσια σε διάλογο, με ανταλλαγή γόνιμων απόψεων και με τολμηρές αποφάσεις.
 
Διαμορφώνουμε πολιτικές, οι οποίες -είμαι βέβαιος- ότι θα θεμελιώσουν ένα νέο τοπίο, πιο ασφαλές και πιο συμπαγές, σε ό,τι αφορά τη βία με οπαδικό περιεχόμενο, αλλά και θα οδηγήσουν τον αθλητισμό σε νέα και φωτεινά μονοπάτια.
 
Ξεκινήσαμε με την Κύρωση της Σύμβασης «Σεντ Ντενί» του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ασφάλεια και την προστασία στα αθλητικά γεγονότα. 
Δεν πρόκειται να μείνουμε στο τυπικό σκέλος της Κύρωσης, αλλά πολύ άμεσα, ήδη από το παρόν νομοσχέδιο, τρέχουμε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται, σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς, ώστε η Σύμβαση αυτή να έχει ουσιαστικό αποτύπωμα στους αγωνιστικούς χώρους. 
Και είμαστε ήδη σε στενή συνεργασία με τον αρμόδιο Γραμματέα, Πάολο Γκομέζ, από το Συμβούλιο της Ευρώπης, ώστε να δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα. 
 
Έχουμε αποδείξει ότι μιλάμε με πράξεις, άλλωστε το κάναμε και με την Ε.Π.ΑΘΛ.Α στον τομέα της χειραγώγησης των αγώνων, όπου αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση, αλλά και με τη σύσταση του Ε.Ο.ΚΑ.Ν. και την κύρωση του αναθεωρημένου Κώδικα Αντιντόπινγκ τoy WADA. 
Το ίδιο σκοπεύουμε να κάνουμε και τώρα με την Κύρωση της Σύμβασης «Σεντ Ντενί»..
 
Τα τελευταία 2,5 χρόνια, σε νομοθετικό επίπεδο, εστιάσαμε στην αντιμετώπιση των παθογενειών, στην εξυγίανση και την ανανέωση, στην βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και των συνθηκών, στην αντιμετώπιση της πανδημίας και των επιπτώσεων της στον αθλητισμό, στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων και στη λήψη μέτρων στήριξης και ανάπτυξης του αθλητισμού.  
 
Η βία στον αθλητισμό εξακολουθεί να αποτελεί μια ανησυχητική παθογένεια, την οποία, εξαρχής, από το 1ο μας νομοσχέδιο τον Νοέμβριο του 2019, θελήσαμε να αντιμετωπίσουμε. Δυστυχώς, πολλές πράξεις αθλητικής βίας πηγάζουν από την παραβατική κουλτούρα των οργανωμένων οπαδών. Για τον λόγο αυτό, με το παρόν σχέδιο νόμου προχωρούμε σε αυστηρές ρυθμίσεις.
Στις 24 Φεβρουαρίου, κάναμε μια ανοικτή συζήτηση-διαβούλευση για την «οπαδική βία», με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών, πολιτικών προσωπικοτήτων που έχουν διατελέσει στους τομείς Αθλητισμού και Προστασίας του Πολίτη, εκπρόσωπων των κομμάτων, καθώς και όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Πολιτεία, εκπρόσωποι ΠΑΕ και ΚΑΕ, Λέσχες Φιλάθλων, εκπρόσωποι αθλητικών Ομοσπονδιών, εκπρόσωποι των Λιγκών, εκπρόσωποι αθλητών, εκπρόσωποι των αθλητικών συντακτών).   
Ήταν ενθαρρυντική η συμμετοχή! Κι έγινε μια ουσιαστική συζήτηση. Ακολούθησε μια 2η σύσκεψη με τους εκπροσώπους των νόμιμων Λεσχών Φιλάθλων, την Παρασκευή 4 Μαρτίου και υπάρχει κλίμα συνεννόησης. 
Θα συνεχίσουμε και μετά το νομοσχέδιο, ώστε να οχυρώσουμε και να αναδείξουμε όλοι μαζί τα πολύ θετικά στοιχεία που έχουν οι οργανωμένες δομές φιλάθλων. 
 
Οπαδική Βία – Λέσχες Φιλάθλων:
Στο Α’ μέρος, λοιπόν, του σχεδίου νόμου θεσπίζουμε ένα σαφές και αυστηρό πλαίσιο για τη λειτουργία των Λεσχών Φιλάθλων. Στόχος μας, αφενός η πιο αποτελεσματική εποπτεία τους και αφετέρου η πρόληψη τέλεσης αδικημάτων αθλητικής βίας μέσω της αυστηροποίησης των ποινών. 
Τι κάνουμε; Θωρακίζουμε το θεσμικό οπλοστάσιο απέναντι σε πράξεις οπαδικής βίας, παρέχουμε τα θεσμικά εργαλεία για την πιο αυστηρή και πιο αποτελεσματική εφαρμογή προγενέστερων ρυθμίσεων για τις Λέσχες Φιλάθλων, για το πλαίσιο ποινών και για τα διοικητικά μέτρα κατά της βίας.
Σκοπός είναι η εξάλειψη της οπαδικής βίας, εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων. Θέλουμε να αναδείξουμε τον υγιή ρόλο των Λεσχών Φιλάθλων ως υποστηρικτών του ασφαλούς και ποιοτικού αθλητισμού. Και για να το καταφέρουμε αυτό, αναγνωρίζουμε το μερίδιο ευθύνης που αντιστοιχεί σε εμάς:
Το οποίο αφορά στις διαδικασίες αδειοδότησης και ανανέωσής τους, στον ορισμό πλαισίου λειτουργίας, στις διαδικασίες ελέγχου εκ μέρους της ΕΛ.ΑΣ. Κάνουμε πιο αυστηρό το πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των Λεσχών.
Αλλά, αποδίδουμε και το μερίδιο ευθύνης, που αντιστοιχεί στις Λέσχες Φιλάθλων. 
Καθιστούμε πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό τον έλεγχό τους. Αυστηροποιούμε τις ποινές για παραβατικές ή παράνομες συμπεριφορές. Επίσης, ανοίγουμε έναν δίαυλο διαρκούς και ειλικρινούς επικοινωνίας μεταξύ Λεσχών και αθλητικών φορέων, που δεν είχε γίνει ποτέ έως τώρα.
 
Δεσμευόμαστε, αν υπάρχουν εξελίξεις στο ζήτημα των Λεσχών, να φέρουμε διάταξη και να κάνουμε πιο σύντομο το χρονικό διάστημα της αναστολής λειτουργίας τους.
Δεν πρέπει επ’ ουδενί να «τσουβαλιάζουμε» τις Λέσχες Φιλάθλων, με τα ορμητήρια των χούλιγκαν, των παραβατικών και των εγκληματικών στοιχείων.
 
Αυστηροποιούμε το «ιδιώνυμο», δηλαδή την απαγόρευση της αναστολής και της μετατροπής των στερητικών της ελευθερίας ποινών για ποινικά αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις. 
 
Επίσης, αποδίδουμε το μερίδιο ευθύνης που ανήκει στις ομάδες, δηλαδή στα αθλητικά σωματεία, στις ΠΑΕ και στις ΚΑΕ. Φέρουν ευθύνη για τις δράσεις ή παρατυπίες ή παρανομίες των αναγνωρισμένων Λεσχών τους και των οργανωμένων φιλάθλων - μελών τους. 
 
Πολλοί από εσάς αναφερθήκατε στην ευθύνη που έχουν οι μεγαλοπαράγοντες των ομάδων, στις σχέσεις μεταξύ των ομάδων και των Λεσχών τους. 
Εμείς τολμούμε και τους αποδίδουμε μερίδιο ευθύνης. Κι ερχόμαστε σε ευθεία διαφωνία μαζί τους. Όλοι έχετε δει τις αντιδράσεις τους.
Το ερώτημα είναι: στηρίζετε την προσπάθεια να αποδοθεί μερίδιο ευθύνης και στις ομάδες; Να μιλήσουμε με πράξεις. 
 
Επαναλαμβάνω την πάγια θέση της Κυβέρνησης: είμαστε υπέρ της ύπαρξης και νόμιμης λειτουργίας Λεσχών Φιλάθλων. Λέσχες, που θα είναι συνοδοιπόροι στον αγώνα όλων μας για έναν ασφαλή, ποιοτικό αθλητισμό! Αθλητισμό για όλη την οικογένεια.
 
Και κάτι εξίσου αναγκαίο: Ενδυναμώνουμε το θεσμικό πλαίσιο της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας (Δ.Ε.Α.Β) και καθιστούμε τον φορέα πρωταγωνιστή στις εξελίξεις.
 
Αναμορφώνουμε το θεσμικό πλαίσιο της ΔΕΑΒ, θωρακίζουμε τη θεσμική και λειτουργική της ανεξαρτησία και βελτιώνουμε τη διοικητική της υποδομή.  
Μεταξύ άλλων:  
α) αναμορφώνεται η σύνθεση της Επιτροπής με συμμετοχή προσώπων από άλλες ειδικότητες, όπως π.χ.: 
> Ένας ομότιμος ή εν ενεργεία καθηγητής πρώτης βαθμίδας ή αναπληρωτής ή επίκουρος  καθηγητής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΑΕΙ) με γνωστικό αντικείμενο την εγκληματολογία ή την κοινωνιολογία 
> ο αναπληρωτής Εισαγγελέας Αθλητισμού της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών
> Εκπρόσωπος των δημοσιογράφων 
β) η θητεία της Επιτροπής γίνεται 4ετής και προβλέπεται περιορισμός δύο θητειών στα μέλη της. 
γ) εισάγεται πρόβλεψη για την καταβολή αποζημίωσης στα μέλη της Δ.Ε.Α.Β. 
δ) εμπλουτίζεται το έργο της με τις νέες αρμοδιότητες.  
ε) εισάγεται περιορισμός της ευθύνης των μελών της Δ.Ε.Α.Β.
 
 
Αιχμή του δόρατος όμως σε αυτό το νομοσχέδιο είναι η καινοτομία και ρηξικέλευθα ζητήματα, που έως τώρα δεν είχαν τύχει θεσμικής αντιμετώπισης. 
Διαμορφώνουμε το μέλλον του αθλητισμού ρυθμίζοντας πεδία που μέχρι τώρα παρέμεναν στη θεσμική αφάνεια και αναγνωρίζοντας νέα πεδία και τη δυναμική του τομέα αθλητισμού.
Εισάγουμε, λοιπόν, ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο για τη ρύθμιση των: 
* αθλητικού εθελοντισμού,
* πνευματικού αθλητισμού,
* ηλεκτρονικού αθλητισμού (e-sports) 
* εργασιακού αθλητισμού.
 
Αθλητικός Εθελοντισμός: 
 
Θεσπίζουμε ένα σαφές και στοχευμένο κανονιστικό πλαίσιο για τη ρύθμιση του Αθλητικού Εθελοντισμού, το οποίο αποτελεί τη βάση για τη διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής προώθησης των εθελοντικών δραστηριοτήτων στον αθλητισμό. 
 
Ο εθελοντισμός δίνει πνοή στις αθλητικές δραστηριότητες. Συνδέεται με έννοιες μοναδικές, όπως η προσφορά, η ανιδιοτέλεια και το φιλότιμο! 
Έχω ζήσει και προσωπικά εκ των έσω το κομμάτι αυτό, όντας εθελοντής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και ομολογουμένως η οργανωμένη εθελοντική δράση, δίνει προστιθέμενη αξία σε μια διοργάνωση. 
 
Είδαμε και στο Ράλλυ Ακρόπολις, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι η αθρόα παρουσία εθελοντών είχε σημαντική συμβολή στην επιτυχία της διοργάνωσης. 
Και γι’ αυτό στοχεύουμε στην έγκαιρη, συντονισμένη και ορθή εκπαίδευση των εθελοντών στον Ποδηλατικό Γύρο της Ελλάδας τον Απρίλιο, αλλά και στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε να γίνουν ακόμα πιο άρτιες οι διοργανώσεις. 
 
Στόχος του Β’ Μέρους του σ/ν είναι ο εξορθολογισμός και η ενίσχυση του εθελοντισμού και η εφαρμογή ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου, που θα κινητοποιήσει τη συνεργασία κοινωνίας πολιτών και κρατικών δομών. 
Επιδιώκεται η αναγνώριση του αθλητικού εθελοντισμού και των εθελοντικών αθλητικών οργανώσεων και του επιτελικού ρόλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εθελοντικής δράσης στον αθλητισμό. 
Ειδικότερα: 
* Δημιουργείται το Εθνικό Δίκτυο Αθλητικού Εθελοντισμού (ΕΔΑΕ), όπου τηρείται Μητρώο αθλητικών εθελοντών και εθελοντικών αθλητικών οργανώσεων, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος αθλητικών φορέων, καθώς και τα ηλεκτρονικά αρχεία καταχώρισης εκθέσεων αξιολόγησης, αφενός των αθλητικών εθελοντών και αφετέρου των εθελοντικών αθλητικών διοργανώσεων.
*  Προβλέπεται διαδικασία αξιολόγησης των αθλητικών εθελοντών και εθελοντικών αθλητικών οργανώσεων, καθώς και δικαιώματα και υποχρεώσεις.
* Εκπονείται ετήσιο επιχειρησιακό πρόγραμμα αθλητικού εθελοντισμού.
 
Συμφωνούμε όλοι στη δημιουργία ενός πλαισίου. Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα, που έχει έμφυτο το αίσθημα της αλληλεγγύης, η Πολιτεία να στέκεται αδιάφορη απέναντι στην καλλιέργεια του εθελοντισμού. 
 
Δεν θέλω καν να σχολιάσω όσα άκουσα περί «ανοίγματος νέων δουλειών». Ας σταματήσουν μερικοί να βλέπουν φαντάσματα.
Εδώ θέλουμε επιτέλους να προστατεύσουμε και τον εθελοντή και την αθλητική διοργάνωση. Με διαφάνεια και με αξιοκρατία.
 
Έτσι, εμπλέκουμε τους νέους σε μια δημιουργική ενασχόληση, σε επαφή με ένα νέο άθλημα, έτσι εμπλέκουμε τις τοπικές κοινωνίες σε αθλητικές διοργανώσεις, έτσι αυξάνεται η ώσμωση μεταξύ κοινωνίας και αθλητισμού.
 
Πνευματικός Αθλητισμός:
 
Οροθετούμε νομικά τον Πνευματικό Αθλητισμό. Τα αθλητικά σωματεία που καλλιεργούν πνευματικά αθλήματα εγγράφονται στη Γ.Γ.Α. και λαμβάνουν ειδική αθλητική αναγνώριση. 
Επίσης, δημιουργείται πρόσθετη κατηγορία αθλητικής εγκατάστασης για τα πνευματικά αθλήματα, ώστε να διευκολυνθεί η διεξαγωγή τους.
 
Οι προτεινόμενες διατάξεις στο Γ’ Μέρος αποσκοπούν στην ανάπτυξη αθλημάτων, στα οποία προέχει η πνευματική προσπάθεια, με κατανάλωση κυρίως πνευματικής ενέργειας και ελάχιστα σωματικής. 
Με τις διατάξεις αυτές, καθιστούμε σαφές ότι τα Πνευματικά Αθλήματα εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 2725/1999.
 
Γιατί το κάνουμε αυτό; Διότι, στα Πνευματικά Αθλήματα, λόγω της κατ’ εξοχήν πνευματικής προσπάθειας, δεν μπορούν να τυγχάνουν απόλυτα οι ρυθμίσεις που ισχύουν για τα αθλήματα, στα οποία υπερέχει η φυσική δραστηριότητα. 
Αυτό το ζήτημα αντιμετωπίζουμε με αυτές τις διατάξεις για την αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων των πνευματικών αθλημάτων και των ρυθμίσεων για τις αθλητικές συναντήσεις και τις προπονήσεις του μπριτζ. 
Καλύπτουμε το κενό νόμου που υπάρχει μέχρι τώρα. 
 
Ηλεκτρονικός-ψηφιακός αθλητισμός (e-sports):
 
Πρόκειται για ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο είδος αθλητισμού, ιδίως στις εφηβικές ηλικίες (12-17 ετών). 
 
Πρωτοπορούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ρυθμίζουμε τον ηλεκτρονικό αθλητισμό, αναγνωρίζοντας ως ηλεκτρονικά αθλήματα όσα έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο. Δηλαδή ψηφιακή αναπαράσταση αναγνωρισμένων αθλημάτων. 
 
Θα επαναλάβω ότι εμείς βλέπουμε μόνο τα αναγνωρισμένα αθλήματα. Είναι σαφές ότι δεν αναγνωρίζονται τα παιχνίδια βίας. 
 
Ο αθλητής συμμετέχει (ατομικά ή ομαδικά) σε προπονήσεις, αγώνες και διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού και μπορεί να είναι μέλος σε μια μόνο ομάδα.     
Προβλέπεται η ίδρυση σωματείων με αντικείμενο την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αθλημάτων, τα οποία λαμβάνουν την ειδική αθλητική αναγνώριση από την Γ.Γ.Α. 
 
Σκοπός του Δ’ Μέρους είναι η ρύθμιση ενός νόμιμου πλαισίου λειτουργίας του ηλεκτρονικού αθλητισμού. 
Ο ηλεκτρονικός αθλητισμός δεν αποτελεί μία προφανή σωματική δραστηριότητα, όπως συμβαίνει στα αθλήματα του κλασσικού αθλητισμού, όμως πληροί όλα τα αθλητικά κριτήρια, όπως αυτά τίθενται διεθνώς.
Βασικός στόχος είναι να γίνεται με συνθήκες ασφάλειας και νομιμότητας η συμμετοχή των νέων, αλλά και μεγαλύτερων ατόμων, σε διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού.
 
Άκουσα πολλές απόψεις τις προηγούμενες ημέρες: ότι δεν υπάρχει τίποτα θετικό στα e-sports, ότι μόνο βλάβες επιφέρουν, ότι είναι επικίνδυνο να προχωράμε στην αναγνώριση ενός αρρύθμιστου πεδίου κλπ. 
Λυπάμαι που το βλέπετε έτσι, αλλά είστε πολύ μακριά από την πραγματικότητα, όσοι διαφωνείτε. 
 
Παγκοσμίως, τα e-sports έχουν τεράστια κέρδη και διαρκώς αυξανόμενη τάση στη θεαματικότητα. 
Είναι μια πραγματικότητα, που δεν πρέπει να αγνοήσουμε, που πρέπει να κινηθούμε ώστε να την προλάβουμε. 
Σταθήκατε στην επιφάνεια, αγαπητοί συνάδελφοι, εξομοιώνοντας τους παίκτες e-sports με τα βιντεοπαιχνίδια που έχουμε δει να παίζονται στα σπίτια. Δεν έχουν καμία σχέση!
Ο παίκτης των e-sports ακολουθεί αυστηρό πρόγραμμα. Χρειάζεται μεγάλη πνευματική συγκέντρωση, χρειάζεται πειθαρχία, χρειάζεται ταχύτητα και γρήγορα αντανακλαστικά, που τα καλλιεργεί με εντατική προπόνηση. 
Δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα αποχαύνωσης που παρουσιάσατε μερικοί. Το αντίθετο! Προσιδιάζει αρκετά με τα πνευματικά αθλήματα.
 
Και βεβαίως, κάτι που σίγουρα δεν σκεφτήκατε, τα e-sports μειώνουν τις ανισότητες! Ένας παίκτης με αναπηρία μπορεί να συνεργαστεί ή να είναι αντίπαλος με έναν αρτιμελή παίκτη.
Ένας παίκτης αστικού κέντρου μπορεί να βρίσκεται στον ίδιο χώρο με έναν παίκτη απομακρυσμένης περιοχής. 
Είναι τεράστιες οι δυνατότητες της ίσης προσβασιμότητας.
 
Ούτε είναι σφάλμα το να καινοτομούμε. Να είμαστε μπροστά από την εποχή μας. Να βάλουμε στον χάρτη ένα αντικείμενο και να γίνουμε οδηγός για τους υπόλοιπους. 
Δεν είναι η πρώτη φορά όμως, που η συγκεκριμένη Κυβέρνηση καινοτομεί. Και αν κάτι έχουμε αποδείξει, είναι ότι το άγνωστο δεν μας φοβίζει.
 
Εργασιακός αθλητισμός: 
 
Προχωράμε στην οροθέτηση του Εργασιακού Αθλητισμού για τις αθλητικές δραστηριότητες και προγράμματα που διοργανώνονται με πρωτοβουλία του εργοδότη και απευθύνεται στους εργαζομένους. 
 
Το Υφυπουργείο Αθλητισμού είναι αρμόδιο για την εποπτεία και την υποστήριξη κάθε διοργάνωσης ή προγράμματος εργασιακού αθλητισμού. Δημιουργούμε ηλεκτρονικό Μητρώο Φορέων, όπου πιστοποιούνται και εποπτεύονται οι φορείς που υλοποιούν αθλητικές δράσεις και διοργανώσεις εργασιακού αθλητισμού.  
   
Θεσπίζουμε την κάρτα υγείας εργαζομένου, η οποία αποτελεί προσωπικό έγγραφο κάθε αθλούμενου εργαζόμενου. 
Η πιστοποίηση της υγείας των εργαζομένων είναι υποχρεωτική και αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες εργασιακού αθλητισμού.
 
Το Ε’ Μέρος του σ/ν αποσκοπεί στην προαγωγή του αθλητισμού σε εργασιακούς χώρους. 
Μέσω του εργασιακού αθλητισμού επιδιώκονται η καταπολέμηση της κόπωσης και της υποκινητικότητας, η μείωση του εργασιακού στρες, η  κινητοποίηση στη διά βίου άσκηση, η εκπαίδευση στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, η βελτίωση της σωματικής, ψυχικής και πνευματικής υγείας των εργαζομένων, η κοινωνικοποίησή τους μέσα από αθλητικές και ψυχαγωγικές δράσεις, η διαμόρφωση ενός πιο ελκυστικού εργασιακού περιβάλλοντος, την ευεξία και την καλύτερη ποιότητα ζωής.
 
Γενικές Συνελεύσεις και Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 2725/1999:
 
Οι τροποποιήσεις του ΣΤ’ Μέρους του σ/ν αποσκοπούν στην αντιμετώπιση χρόνιων ή πρόσφατων δυσλειτουργιών και δυσαρμονιών, καθώς και προβλημάτων διοικητικής φύσεως, στο πεδίο του αθλητισμού.
 
Ενδεικτικά: 
* Ορίζουμε την υποχρέωση απασχόλησης ψυχολόγου σε όλες τις αθλητικές Ομοσπονδίες για την παροχή υποστήριξης και ενθάρρυνσης στους αθλητές. 
Όλοι συμφωνήσαμε ότι πρόκειται για θετικό και απαραίτητο μέτρο επί της αρχής. 
Όσον αφορά την ειδικότητα της αθλητικής ψυχολογίας, αυτό εννοείται. Ωστόσο, δεν αποτελεί αντικείμενο του νόμου, αλλά των κριτηρίων της προκήρυξης, που θα θέσουν οι Ομοσπονδίες.
 
* Ευνοούμε την ανάπτυξη του αθλητισμού ατόμων με νοητική αναπηρία (Special Olympics), μέσα από την πρόβλεψη  ίδρυσης σωματείων.
 
* Επεκτείνουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των αθλητών και στην κατηγορία των βετεράνων αθλητών, δηλαδή όσων έχουν συμπληρώσει το ηλικιακό όριο της εκάστοτε Ομοσπονδίας, οι οποίοι έχουν δελτίο αθλητικής ιδιότητας. 
 
* Καθιστούμε υποχρεωτική την έκδοση δελτίων αθλητικής ιδιότητας και η ετήσια πιστοποίηση της υγείας των βετεράνων αθλητών.
 
* Επικαιροποιούμε το περιεχόμενο του πιστοποιητικού πρώτων βοηθειών.
 
* Δημιουργούμε υποχρέωση για τους προπονητές, να επικαιροποιούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά του ποινικού μητρώου και των ιατρικών γνωματεύσεων ανά πέντε έτη από την ημερομηνία εγγραφής τους στο Μητρώο Προπονητών. 
 
Λοιπές διατάξεις: 
 
Με τις διατάξεις αυτές αποσκοπούμε στην απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών, την ίση μεταχείριση και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ενδεικτικά:
* Απλοποιούμε την άδεια λειτουργίας Κέντρων Γιόγκα (yoga). Καθώς απαιτούν μικρό εξοπλισμό και περιορισμένο χώρο για την παροχή υπηρεσιών εκμάθησης, οι προϋποθέσεις λειτουργίας τους δεν θα εξομοιώνονται πλέον με εκείνες των ιδιωτικών γυμναστηρίων. 
Ακούσαμε και τις παρατηρήσεις και φυσικά θα ορίζονται ελάχιστες βασικές προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους.
 
* Απονέμεται η ιδιότητα Εφέδρου Αξιωματικού και σε Ολυμπιονίκες Ομαδικών Αθλημάτων. Πρόκειται για αθλητές που διακρίθηκαν, που μας έκαναν περήφανους, που σήκωσαν ψηλά την ελληνική σημαία. Αξίζει να έχουν την ίδια αναγνώριση κι επιβράβευση με τους αθλητές των ατομικών αθλημάτων. 
Τους το είχαμε υποσχεθεί, όταν υποδεχθήκαμε τους Ολυμπιονίκες της υδατοσφαίρισης στο αεροδρόμιο! Το κάναμε πράξη! 
Τηρούμε τις υποσχέσεις και δίνουμε κίνητρα!
Όπως είχαμε κάνει και με τους συνοδούς αθλητών ΑμεΑ. 
Μπορεί να καταψηφίσατε τότε τη διάταξη, αλλά είμαι σίγουρος ότι σήμερα όλοι συμφωνείτε σιωπηλά. Όπως και στις σημερινές διατάξεις για τα e-sports και το Μητρώο.
 
* Χαρακτηρίζουμε το «Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Σίφνου» ως δημοτικής σημασίας και μεταβιβάζουμε τις αθλητικές του εγκαταστάσεις στο Δήμο Σίφνου.
Στόχος η δυνατότητα πραγματικής χρήσης του προς όφελος του αθλητισμού, της τοπικής κοινωνίας και της νεολαίας στην περιοχή της Σίφνου.
 
* Δίνουμε παράταση στις ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αναγνώριση των εξαιρετικών αγωνιστικών διακρίσεων και για το έτος 2021, λόγω των δυσμενών επιπτώσεων της πανδημίας. 
 
Αγαπητοί συνάδελφοι, 
συνολικά το παρόν σχέδιο νόμου ανοίγει νέα μονοπάτια στον αθλητισμό. Αποκαθιστά ζητήματα, που έπρεπε χρόνια να είχαν ρυθμιστεί, αντιμετωπίζει κοινωνικά φαινόμενα στη ρίζα τους και χαράσσει νέους, ελπιδοφόρους δρόμους. 
Το νομοσχέδιο αυτό σημαίνει μια αρχή. Μέσα από την πολύμηνη διαβούλευση με φορείς, μέσα από τις νέες συνεργασίες που αναπτύχθηκαν σε αυτή την ωραία διαδρομή της προετοιμασίας του νομοσχεδίου και με σύμμαχο την αθλητική οικογένεια, η οποία έχει σταθεί πολύτιμος σύμμαχος στην αθλητική μας μεταρρύθμιση, είμαι βέβαιος πως με την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού ανοίγουν νέοι ορίζοντες, οι οποίοι θα διαμορφώσουν τις εξελίξεις στον ελληνικό αθλητισμό της επόμενης δεκαετίας. 
Σας καλώ να ψηφίσετε τις διατάξεις του. Διότι στη νέα εποχή του αθλητισμού που απλώνεται, οφείλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές και όχι απλοί παρατηρητές».
 
photo1a 9-3-22

Αποφάσεις Ε.Ε.Α. - Συνεδρίαση 9-3-22

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟY
(άρθρο 77 Ν. 2725/99 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει)
Ανδρ. Παπανδρέου 37  15180  Μαρούσι, τηλ: 213.131.6130 - 213.131.6162       
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(09.03.22 ώρα 13:30)

1. Αίτηση του αθλητή Ιωάννη Αντωνίου περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής. 
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
2. Αίτηση του αθλητή Σπυρίδωνα Αποστόλου περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
3. Αίτηση του αθλητή Δημητρίου Βοσνακίδη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
4. Αίτηση του αθλητή Θωμά Γραικού περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
 5. Αίτηση του αθλητή Αλέξανδρου Καμπούρη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
 6. Αίτηση του αθλητή Κων/νου Κυριακίδη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ 
 
 7. Αίτηση του αθλητή Παναγιώτη Παπαδόπουλου περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1961.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Χρήστος Κουμπής

Κυρώθηκε από τη Βουλή η Σύμβαση «Σεντ Ντενί», του Συμβουλίου της Ευρώπης, για ζητήματα ασφάλειας και προστασίας σε αθλητικά γεγονότα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 2 Μαρτίου 2022
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Εκτενή αναφορά στις πολιτικές του Υφυπουργείου Αθλητισμού για τα ΑμεΑ έκανε ο κ. Αυγενάκης κατά την κύρωση Μνημονίου Συνεργασίας με την κινεζική Ομοσπονδία, αποκαλύπτοντας ότι το Έργο πνοής της κατασκευής Παραολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου στη Ραφήνα, προϋπολογισμού 32 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην τελική φάση της ολοκλήρωσης των Τευχών Δημοπράτησης
 
 
Κυρώθηκε, κατά πλειοψηφία, έπειτα από τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης, για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση ασφάλειας, προστασίας και υπηρεσιών σε ποδοσφαιρικούς αγώνες και λοιπά αθλητικά γεγονότα (Σύμβαση «Σεντ Ντενί»).
Ομοίως, κυρώθηκαν και τα Μνημονίων Συνεργασίας με το Υπουργείο Νεολαίας και Αθλητισμού της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν και με την Κινεζική Ομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
 
Με την κύρωση της Σύμβασης «Σεντ Ντενί» υλοποιείται το πρώτο βήμα της άμεσης υλοποίησης των πρόσθετων νομοθετικών πρωτοβουλιών αντιμετώπισης της «οπαδικής βίας», τα οποία ανακοινώθηκαν από την Κυβέρνηση τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου. Ήδη, ξεκίνησε η συζήτηση του σχεδίου νόμου με τις σχετικές διατάξεις στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, συνεχίζεται αύριο Πέμπτη και την προσεχή Τρίτη και θα εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια την Τετάρτη 9 Μαρτίου.
 
Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ξεκινώντας την ομιλία του, απέτινε φόρο τιμής στη μνήμη της Μαριέττας Γιαννάκου, καταδίκασε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, που «αποτελεί ξεκάθαρη παραβίαση του Καταστατικού Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών» και επανέλαβε τη θέση της Κυβέρνησης, υπενθυμίζοντας τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη:
 
«Η στάση της πατρίδας μας σε αυτή την κρίση είναι προϊόν των δικών μας ιστορικών βιωμάτων, αλλά και των μεγάλων γεωπολιτικών μας επιλογών. Διότι, ήμασταν πάντα στην σωστή πλευρά της Ιστορίας και το ίδιο κάνουμε και τώρα. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας και συντασσόμαστε με την κοινή στάση των χωρών της Ευρώπης, στο πλευρό της Ουκρανίας».
 
Ο κ. Αυγενάκης για τη Σύμβαση «Σεντ Ντενί» τόνισε:
«Για πρώτη φορά θεσπίζεται ολοκληρωμένη  προσέγγιση στα θέματα ασφάλειας και υπηρεσιών στο πεδίο των αγώνων ποδοσφαίρου και των αθλητικών γεγονότων εν γένει. Προβλέπεται συντονισμός όλων των αρμοδίων φορέων (Κράτος, διοργανώτριες αρχές, ΠΑΕ/ΚΑΕ/αθλητικά σωματεία, Ελληνική Αστυνομία, ΔΕΑΒ, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ). 
Το ανέφερα και το επαναλαμβάνω: Είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων των αρμοδίων φορέων για να καταπολεμήσουμε τη βία. 
Στόχος μας δεν είναι μόνο η αποτελεσματική καταπολέμηση των φαινομένων βίας. Στόχος μας είναι κυρίως η εμπέδωση της πρόληψης και της διαπαιδαγώγησης των φιλάθλων όλων των αθλημάτων, ούτως ώστε να εκλείψουν τελείως τα νοσηρά περιστατικά από τον αθλητισμό.
Και αυτό απαιτεί συντονισμένη και συνεργατική προσέγγιση μεταξύ όλων των αρμοδίων φορέων και οργάνων, δηλαδή της Πολιτείας, των πολιτικών κομμάτων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των αθλητικών φορέων, των δημοσιογράφων, σύσσωμης της κοινωνίας».
Μεταξύ άλλων, η Σύμβαση «Σεντ Ντενί» προβλέπει:
> Υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης και ισορροπημένης προσέγγισης από την Πολιτεία, που θα συμπεριλαμβάνει όλους τους φορείς και θα στηρίζεται στις αξίες της αποτελεσματικής τοπικής, εθνικής και διεθνούς συνεργασίας.
> Διασφάλιση ότι όλες οι δημόσιες και ιδιωτικές οντότητες και όλοι οι κοινωνικοί εταίροι, αναγνωρίζουν ότι η ασφάλεια και η παροχή υπηρεσιών δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μεμονωμένα.
> Πρόνοια της Πολιτείας για τις υπάρχουσες διεθνείς καλές πρακτικές κατά την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την ασφάλεια και την υπηρεσία.
 
Επιπλέον, στη Σύμβαση αναφέρονται ότι:
* Οι αρμόδιες αρχές θα θέσουν σε ισχύ κανονισμούς που θα εγγυώνται την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών αδειοδότησης, πιστοποίησης και κανονισμών ασφάλειας και θα διασφαλίζουν την εφαρμογή, παρακολούθηση και επιβολή τους.
 
* Ο σχεδιασμός των γηπέδων, της υποδομής τους και της διαχείρισης του πλήθους/κοινού είναι σύμφωνος με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα και τις καλές πρακτικές. 
 
* Ιδρύεται Εθνικό Κέντρο Πληροφοριών Ποδοσφαίρου, εντός της Αστυνομίας.
Το Κέντρο αυτό θα λειτουργεί ως ο μοναδικός δίαυλος, τόσο για την ανταλλαγή όλων των πληροφοριών και στοιχείων σχετικά με ποδοσφαιρικούς αγώνες με διεθνή διάσταση, όσο και για τη ρύθμιση άλλων θεμάτων που αφορούν τη διεθνή αστυνομική συνεργασία σε διεθνείς αγώνες. Το Κέντρο θα είναι υπεύθυνο και για την υιοθέτηση διεθνών καλών πρακτικών αστυνόμευσης.
 
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού, επιπλέον, παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των υφιστάμενων αθλητικών Ομοσπονδιών και την αύξησή τους επί της θητείας του, για τα νόμιμα ερασιτεχνικά σωματεία σε όλη τη χώρα, εγγεγραμμένα στο Μητρώο Αθλητικών Σωματείων του Υφυπουργείου και για την πορεία καταγραφής όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων της χώρας μας μέσω της πλατφόρμας «Πέλοπας».
Χαρακτηριστικά, ο κ. Αυγενάκης, επισήμανε:
«Επί της διακυβέρνησής μας, αυξήθηκε από 48 σε 53 ο αριθμός των αθλητικών Ομοσπονδιών, που είναι επίσημα αναγνωρισμένες από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, με τη χορήγηση Ειδικής Αθλητικής Αναγνώρισης στις Ομοσπονδίες: 
> Σωματικής Διάπλασης και Φίτνες, 
> Μπέιζμπολ - Σόφτμπολ, 
> Ακριβείας, 
> Χόκεϊ 
> και Τροχοσανίδας. 
Παράλληλα, εκκρεμούν αιτήσεις χορήγησης Ειδικής Αθλητικής Αναγνώρισης σε φορείς των αθλημάτων: 
> μεικτών πολεμικών τεχνών, 
> σούμο, 
> διελκυστίνδας 
> και της αισθητικής ομαδικής γυμναστικής. 
Στο Μητρώο Αθλητικών Σωματείων, αυτή τη στιγμή, είναι εγγεγραμμένα 4.882 ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, τα οποία ενισχύονται, ετησίως πλέον, από τον μόνιμο μηχανισμό χρηματοδότησης μέσω της φορολογίας των κερδών των παικτών του Στοιχήματος.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε και στις αθλητικές εγκαταστάσεις, για τις οποίες δεν υπήρχε σαφής εικόνα. Το μόνο που γνωρίζαμε ήταν ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού εποπτεύει 18 Εθνικά Αθλητικά Κέντρα. 
Με τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας αθλητικών εγκαταστάσεων «Πέλοπας», σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αποκτούμε σαφή εικόνα του αριθμού, των ειδών και της κατάστασης των δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων της χώρας. 
Μέχρι στιγμής, έχουν καταχωρηθεί 4.323 δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και περιμένουμε ακόμα να εγγραφούν και να καταχωρήσουν τις αθλητικές τους εγκαταστάσεις, 51 από τους 332 Δήμους της χώρας».
Ακόμη, στη συζήτηση της κύρωσης του Μνημονίου Συνεργασίας με την Κινεζική Ομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, ο Υφυπουργός Αθλητισμού προέβη σε εκτενή αναφορά της κυβερνητικής πολιτικής και των ειδικότερων πρωτοβουλιών και δράσεων στήριξης και ανάπτυξης του αθλητισμού των ΑμεΑ.
Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι «το Παραολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο, προϋπολογισμού 32 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην τελική φάση της ολοκλήρωσης των Τευχών Δημοπράτησης»
 
Ο κ. Αυγενάκης υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, πως:
 
«Η Κυβέρνηση, ήδη από τις προγραμματικές της δηλώσεις, είχε δεσμευθεί στην ανάπτυξη πολιτικών για την ισότιμη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής ζωής: στην εκπαίδευση, την υγεία, την εργασία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό. 
 
Στο πλαίσιο αυτό, συστάθηκε Τεχνική Διυπουργική Επιτροπή, η οποία επεξεργάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ). 
Η Επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της και καθόρισε τους στρατηγικούς στόχους και τις δράσεις και του τομέα αθλητισμού. 
Όπως όλοι γνωρίζουμε, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία έχει δημοσιευθεί, το ανακοίνωσε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός το Δεκέμβριο του 2020, προσδίδοντας του τον υψηλότερο θεσμικό συμβολισμό.       
Ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίησή του ανά τομέα και δράση. Καθώς και οι μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησής του.   
 
Ειδικότερα, στο Υφυπουργείο Αθλητισμού εργάζεται η Ομάδα Εργασίας για την καταγραφή της προσβασιμότητας των δημοσίων δομών που υπάγονται στο ή εποπτεύονται από το Υφυπουργείο.
 
Παράλληλα, με την πλατφόρμα «Πέλοπας», που λειτουργούμε σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), έχουμε συμπεριλάβει ερωτήσεις προσβασιμότητας για όλες τις αθλητικές υποδομές της χώρας.
  
Επιπλέον, η ιστοσελίδα της ΓΓΑ είναι προσβάσιμη στα Άτομα με Αναπηρία και μπορούν να υποβάλλουν  την αίτησή τους, για οποιοδήποτε θέμα τους αφορά, σε σχέση με τον τομέα του αθλητισμού. 
 
Επίσης, έχει δρομολογηθεί ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέου ιστότοπου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, εντός του  2022, στον οποίο προβλέπεται και απαιτείται η τήρηση κανόνων και προτύπων για το σχεδιασμό, ανάπτυξη και λειτουργία των διαδικτυακών τόπων της Δημόσιας Διοίκησης, όπως αυτά περιγράφονται στο «Πλαίσιο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» σε συνδυασμό με τα διεθνή πρότυπα προσβασιμότητας.  
Ακόμη, έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας για τα προγράμματα «Άθληση για Όλους», όπου μεταξύ άλλων, προβλέπονται και επεξεργάζονται προτάσεις και δράσεις για τον αθλητισμό των ΑμεΑ.  
 
Είναι άξιο μνείας ότι ο αθλητικός νόμος αντιμετωπίζει ισότιμα τους αθλητές ΑμεΑ (αθλητές/αθλήτριες, δικαιώματα, πριμ, κλπ). Μάλιστα, ο αθλητισμός αποτελεί τον πρώτο τομέα πολιτικής, όπου υπάρχει θεσμικά πλήρης ισοτιμία των ΑμεΑ. 
 
Με σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες των τελευταίων 2,5 ετών:
* Ρυθμίσαμε δικαιότερη και σύμφωνη με τις αρχές του αθλητισμού εκπροσώπηση των επιμέρους φορέων στην 11μελή ολομέλεια της Διοίκησής της, δηλαδή της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες (Ε.Α.ΟΜ. ΑμεΑ.), της Ομοσπονδίας Σωματείων Ελλήνων Καλαθοσφαιριστών με Αμαξίδιο (Ο.Σ.Ε.Κ.Α.) και των Παραολυμπιονικών (άρθρο 9, ν. 4726/2020 για την εκπροσώπηση των μελών στη διοίκηση της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής)
* Προβλέψαμε ότι η σύσταση Ομοσπονδίας για το άθλημα του Ποδοσφαίρου Ακρωτηριασμένων (ατόμων με ακρωτηριασμό ή εγγενή ανωμαλία ενός εκ των δύο κάτω άκρων) θα απαιτεί αποφάσεις τριών (3) σωματείων που καλλιεργούν το άθλημα και πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις (άρθρο 8, ν. 4726/2020).
Προσφέραμε υπόσταση, πόρους και τη δυνατότητα αποτελεσματικής ανάπτυξης του αθλήματος από την οικεία Ομοσπονδία, ενώ παράλληλα η Πολιτεία μπορεί να παρακολουθεί την πορεία του αθλήματος και τα πεπραγμένα της Ομοσπονδίας.
* Αναγνωρίσαμε τον καθοριστικό ρόλο των αθλητών συνοδών ΑμεΑ, οι οποίοι συμμετέχουν σε αγώνες αθλητών με αναπηρίες (άρθρο 13, ν. 4726/2020).
Με τον τρόπο αυτό, καλύφθηκε το νομοθετικό κενό που υπήρχε στη μη ρητή συμπερίληψη της εγγραφής στον ειδικό πίνακα διακρίσεων της ΓΓΑ και στη μη ρητή χορήγηση παροχών σε αρτιμελείς αθλητές, που αγωνίζονται νομίμως, με βάση τους Διεθνείς Κανονισμούς εκάστου αθλήματος, σε αγώνες Ατόμων με Αναπηρίες. 
 
Μεριμνούμε, εξάλλου, για εργασίες αποκατάστασης και βελτίωσης των συνθηκών και των υποδομών σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις που κατέχει ή/και εποπτεύει το Υφυπουργείο Αθλητισμού. 
 
Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η κατασκευή του Παραολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου στη Ραφήνα, του πρώτου αθλητικού κέντρου ΑμεΑ στη χώρα μας. Ένα σύγχρονο αθλητικό κέντρο, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες των αθλητών και των αθλητριών ΑμεΑ και θα προσφέρει τις δυνατότητες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και την καλύτερη προετοιμασία τους για τη συμμετοχή τους σε αθλητικές διοργανώσεις. 
Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσω ότι το Παραολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο, προϋπολογισμού 32 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην τελική φάση της ολοκλήρωσης των Τευχών Δημοπράτησης. 
Πολύ σύντομα, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Πατούλη και τον Δήμαρχο Ραφήνας, κ. Μπουρνούς, θα ανακοινώσουμε τις συγκεκριμένες ημερομηνίες δημοπράτησης για αυτό το τόσο σημαντικό και οραματικό έργο για το Παραολυμπιακό αθλητικό κίνημα. 
Ο Παραολυμπιακός αθλητισμός και γενικότερα ο αθλητισμός των ΑμεΑ αποτελούν πρωτίστως ένα εξαιρετικό υπόδειγμα στάσης ζωής. Οι αθλητές ΑμεΑ, οι πρωταθλητές ΑμεΑ και οι Παραολυμπιονίκες μας, αποτελούν πρότυπο μαχητικότητας και αγωνιστικότητας, πρότυπο της αέναης προσπάθειας για βελτίωση, πρότυπο αισιοδοξίας και επιμονής, πρότυπο προς μίμηση για όλους και κυρίως για τους νέους μας».
 
vouli1a 2-3-22

Αποφάσεις Ε.Ε.Α. - Συνεδρίαση 3/3/2022

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟY
(άρθρο 77 Ν. 2725/99 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει)
Ανδρ. Παπανδρέου 37  15180  Μαρούσι, τηλ: 213.131.6130 - 213.131.6162       
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(03.03.22 ώρα 14:50)

1. Κλήση σε ακρόαση ΠΑΕ Π.Ο. ΤΡΙΓΛΙΑ σχετικά με την εκπροσώπηση της ΠΑΕ. (εξ αναβολής)
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ αίτημα αναβολής. Καλεί σε απολογία στις 11.03.2022.

2. Ακρόαση Θεόδωρου Δρακόπουλου σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και τη νόμιμη εκπροσώπηση της ΚΑΕ ΗΡΑΚΛΗΣ 2017.  (εξ αναβολής)
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ – Κατάθεση υπομνήματος
    
3. Κλήση σε ακρόαση Ιωάννη Τσιριγώτη και Παναγιώτη Τσιριγώτη ΠΑΕ Α.Ο. ΙΩΝΙΚΟΣ 1965, προς παροχή διευκρινήσεων.  (εξ αναβολής)
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ – Κατάθεση υπομνήματος

4. Αίτηση του αθλητή Χρήστου Κουκόλη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ – Κατάθεση υπομνήματος

5. Αίτηση του αθλητή Srdjan Vujaklija (Σρντιάν Βουγιακλίγια) περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ. ΥΠΟ ΔΙΑΣΚΕΨΗ – Κατάθεση υπομνήματος

6. Αίτηση του αθλητή Vedran Muratovic περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Ο.Φ.Ι. 1970.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Νικόλαος Τζουλάκης

Αποφάσεις ΕΕΑ - Συνεδρίαση 1/3/22

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟY
(άρθρο 77 Ν. 2725/99 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει)
Ανδρ. Παπανδρέου 37  15180  Μαρούσι, τηλ: 213.131.6130 - 213.131.6162       
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
 
 
                                         ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                     (01.03.22 ώρα 14:10)
 
1. Αίτηση του αθλητή Παναγιώτη Σπυρόπουλου περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
      ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
 
2. Αίτηση του αθλητή Νικολάου Σαμπανίδη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
      ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
 
3. Αίτηση του αθλητή Μιχάλη Ηλιάδη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
      ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
 
4. Αίτηση του αθλητή Δημητρίου Μαυριά περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
      ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
 
5. Αίτηση του αθλητή Βασιλείου Κουτσιανικούλη περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής της ΠΑΕ Γ.Σ. ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ 2017.
      ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
 
6. Άδειες 69Α
   α. ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΑΕΚ   
          DIKEFALOS HOLDINGS CO. LIMITED   (80,74%)
           ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ
         
   β. ΠΑΕ ΑΡΗΣ
          ΜΕΣΣΗΝΕΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   (άνω του 33%)
           ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ
                       
 
                            Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ
 
 
 
                         Νικόλαος Τζουλάκης
                                                     

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ,ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

dhmofilh Themata1

ΥΠΟΔΟΜΗ ΓΕΩΧΩΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

dark blue el 1

OPEN DATA

bottom

aigides GGA

ΣΕΠ

APOGRAFI

 

Χάρτης Ιστοτόπου

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ